روشهای کاهش مصرف برق در سیستم سرمایش های گازی

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

روشهای کاهش مصرف برق در سیستم سرمایش های گازی


استفاده درست و افتتاح مطلوب از کولرگازی و اسپیلت ها نظیر هر وسیله دیگری مستلزم اخذ اطلاعاتی است که در صورت دقت به آن‌ها علاوه بر منفعت مندی ازهوای خنک و مطبوع کولرگازی و اسپلیت در فصل گرم فصل‌تابستان , از پرداخت هزینه سرسام آور برق مصرفی دوری میکند و متقابلا سوای اعتنا به آن مورد ها احتمال دارد با هزینه سنگین وزن برق مصرفی مواجه شوید .


کاهش برق در کولرگازی

خوب تر است از اسپلیت ها یا این که خنک کننده گازی به کارگیری نمایید که دارنده اینورتر یا این که مرحله مصرف انرژی A یا این که B باشند . اساسا اینورترها متناسب با میزان مصرف , به دور مایحتاج موتور را ارتقا یا این که کاهش می دهند .

در شرایطی‌که برفراز واحد آپارتمانی متبوع شما سقف بام واقع شده‌است و شما در بالاترین طبقه ساختمان سکونت دارید , به جهت تابیدن نوروروشنایی گرم خورشید به سقف ساختمان در فصل تابستان و انتقال حرارت آن به واحد تحت سقف , ناگزیر می بایست به ازاء هر متر مربع از مساحت اتاق یا این که تالار دربین 600 تا 800 گنجایش برودتی در حیث بگیرید اما در شرایطی‌که در طبقات میانه ساختمان بومی میباشید به ازاء هر متر مربع می‌توانید حدود 400 تا 600 ( BTU ) گنجایش برودتی برای کولرگازی یا این که اسپلیت مایحتاج خویش در حیث بگیرید .


شستشوی غربال اسپلیت

با نصب سایبان بر روی پنل بیرونی , کندانسور دستگاه می‌تواند به دور از تابیدن روشنایی گرم خورشید با بازده خوبتر و مصرف برق کمتر به تبادل حرارت و خنک کردن گاز خنک کننده بپردازد . ضروری است پنل بیرونی به طوری نصب شود که قابلیت جریان هوای آزاد در پشت آن به راحتی آماده باشد .

در صورتیکه عایق لوله های رابط خصوصا در خارج از ساختمان از میان رود , اسپلیت شما یه خرده از خنکی گرانبهای مبرّد را از دست می‌دهد .


در سرویس سالیانه کولر گازی به طبع علاوه بر در دست گرفتن میزان شارژ گازمورد نیاز خنک کننده , از نصاب بخواهید از منزه بودن تراز فین ها و کویل های کندانسور بیرونی هم مطمئن گردد .



می‌توانید روزنه شبکه سیستم سرمایش آن محل را ببندید و بجای آن برای آن نصیب یک اسپیلت یا این که سیستم سرمایش گازی مطلوب طبق راهنمای فوق تعیین فرمایید .


در خصوص این که چه برند یا این که برندی را از گونه های جانور در بازار تعیین نمائیم , دقیقا نمی‌توان اظهار حیث کرد چون اولا این دستگاهها کلیه از حیث ساختار و قطعات شبیه می باشند و ثانیا بر طبق این‌که چه ظرفیتی و یک سری پانل متبوع شما باشد , طیف تولیدها آن ها با نیز متفاوتند البته بطور کلی از جایی خنک کننده بخرید و از برندی بخرید که سرویس ها بعداز فروش نیکی داشته باشد .

شستشوی ماهانه و تمیزی فیلترها و تراز کویل اسپلیت ها در تولید هوای مطبوع و خنک و همینطور ارتقا بازده دستگاه فراوان اهمیت دارا‌هستند براین اساس با بازنمودن درب پنل داخلی بصورت ماهانه فیلترها را بشوئید و تراز کویل را با دستمال مرطوب غبار روبی فرمایید .

در صورتیکه ساختمان شما دارنده سیستم سرمایش آبی‌ است اما بدلیل شبکه کشی غیر اصولی وغلط آن یک کدام از اتاقها یا این که هال نشیمن خنک نمیشود .



چگونگی بهره‌برداری با صرفه از خنک کننده گازی و اسپلیت ها :

در شرایطی که مایل می باشید در کنار فایده مندی از هوای خنک و مطبوع کولرگازی و اسپلیت هزینه برق مصرفی شما خیلی بالا نباشد میتوانید دمای خنک کننده را روی 26 جايگاه سانتیگراد تهیه و تنظیم فرمائید در اینصورت با وجود روشن بودن رشته پنل داخلی که مصرف برق آن فی مابین 15 تا 30 وات است در بیشتر زمانها کمپرسور دستگاه که بیشترین سهم را در برق مصرفی سیستم سرمایش داراست خاموش خواهد بود . در اینجا مجددا یاد‌آوری می نمائیم قرار داشتن پنل داخلی مستقیما روبروی جای نشستن ساکنین هم یاری مؤثری به تأمین هوای خنک محل متبوع می‌نماید .


مناسبترین طریق نصب و بهره‌برداری از سیستم سرمایش اسپلیت ها :

هوای خنک اسپلیت ها از پنل داخلی به جهت روبرو جریان می‌یابد . براین اساس پنل داخلی را صحیح در جایی قرار دهید که روبروی جای نشستن یا این که حضور اعضاء خانواده باشد . ارتفاع پرتاب هوای اسپلیت ها بر طبق گنجایش به طور معمول میان 5 تا 10 متر هست . نباید تصور کنید حتمی است کل تالار خنک شودتا شما نیز خنک گردید .

با دقت به انباشت هوای گرم در تحت سقف , خوبتر است تا جای ممکن پنل داخلی اسپلیت ها را زیر خیس از سقف نصب فرمائید . برخی به چشم میخورد نصاب ها پنل داخلی را تنها 10 سانتیمتر از سقف مسافت ارائه می کنند .

اگر از نگاه زیبایی و تزئینات , دیوارسالن یا این که اتاق اذن می‌دهد میتوانید از نصاب بخواهید کناره بالایی پنل اسپلیت شما 40 یا این که چه بسا 50 سانتیمتر از سقف مسافت داشته باشد و این کار به ارتقاء جریان هوای خنک در مرحله یاری موثری می‌نماید .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.