تعمیر و سرویس کولر گازی

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

تعمیر و سرویس کولر گازی

خدمات تعمیر و سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی و اسپلیت یکی از تخصص های گروه فنی مهندسی تاسیسات سرویس می باشد که تجربه بالا در این زمینه و کادری کاملاً متخصص در این زمینه آماده خدمات دهی در سراسر استان می باشیم.تاسیسات سرویس به کیفیت کار اهمیت به سزایی می دهد.


نیروهای سرویس کاران تماماً متخصص بوده و دوره های تخصص تعمیر کولر گازی را زیر نظر تاسیسات سرویس گذرانده اند و با تجربه بالا اماده خدمات دهی در شرق تهران ، غرب تهران، شمال تهران و جنوب تهران می باشند.

چند سالی است کولرهای منازل به یکی از سوژه‌های خنده و جوک ساختن تبدیل شده و انواع و اقسام شوخی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی از آن خود کرده است. این که پدر خانواده به عنوان سردمدار منزل، کنترل روشن و خاموش کردن کولر را در دست دارد.

اما جدای از جنبه شوخی و خنده، کولرها یکی از ضروریات هر خانه‌ای در فصل گرما است و لزوم آشنایی با عملکرد آن بر کسی پوشیده نیست.

سال‌هاست برای رهایی از گرمای طاقت فرسا و رو به افزایش زمین، از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم و حدود صد سالی است که کولرها وارد منازل مردم شده است. کولرهای آبی و گازی، انواع اسپیلت‌ها، انواعی از کولرها هستند که ما مورد استفاده قرار می‌دهیم تا در فصل تابستان از خنکای لذت‌بخش آن و فرار از جهنم بیرون استفاده کنیم.



ویژگی‌های یک کولر گازی خوب

به طور کلی با گرم شدن کره زمین، خرید و استفاده از وسایل برودتی حتی در نقاطی که زمستان‌های سرد دارند نیز رو به افزایش است. باید گفت تاسیسات برودتی سهم زیادی از کل مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص داده‌اند. این سهم در شرایط آب و هوایی متفاوت و با توجه به نوع وسیله مورد استفاده متغیر است. نحوه کارکرد انواع کولرها با توجه به آبی و گازی بودن نیز متفاوت است.

تمیز کردن، نگهداری، تعمیر و سرویس کولر گازی قبل از شروع فصل گرما و پس از پایان آن، اهمیت زیادی دارد.کولر گازی کثیف می تواند منشاء اصلی بسیاری از آلرژی های فصلی در تابستان باشد. یکی از شایع ترین مشکلات ، پخش بوی نامطبوع از کولر گازی است.

بوی نامطبوع کولر گازی به دلیل وجود کثیفی و آلودگی در دستگاه و عدم سرویس به موقع ایجاد می شود. با یک سرویسکار با تجربه تماس بگیرید تا از شر بوی نامطبوع و زننده کولر گازی خلاص شوید. بهتر است از قبل مبلغ و هزینه سرویس کولر گازی را هماهنگ کنید تا دچار مشکل نشوید. پرداخت هزینه تعمیر کولر گازی ، بهای ناچیزی است که به سلامت اعضای خانواده منجر می شود.



راهنمای نصب کولر گازی و اسپلیت

یکی از اصلی‌ترین موارد بعد از انتخاب و خرید یک کولر، بحث نصب و راه‌اندازی آن است. رعایت اصول و نکاتی که اگر به آن‌ها توجه نداشته باشید، هم کولر بازده خوبی نخواهد داشت، هم دچار خرابی و مشکل شده و شما را به دردسر می‌اندازد و هم خطرناک است.

برخی از انواع کولر گازی، نظیر کولر گازی پرتابل و کولر گازی ایستاده نیاز به نصب چندانی ندارد، اما انواع کولر گازی پنجره‌ای و به ویژه اسپیلت نیازمند نصب و راه‌اندازی دقیق است.

سخت ترین نصب مربوط به اسپیلت است، چرا که اسپیلت دارای دو واحد داخلی و خارجی است و لزوم دقت در نصب را می‌طلبد. ولی به طور کلی توصیه می‌کنیم برای نصب انواع کولر گازی از نصاب ماهر کمک بگیرید و کار را به کاردان بسپارید تا بعدا دچار مشکل نشوید.



سرویس کاران سرویس کولر گازی یا اسپلیت را انجام می دهد مانند:

(سرویس کولرگازی سامسونگ، سرویس کولرگازی الجی، سرویس کولرگازی جنرال، سرویس کولرگازی اجنرال، سرویس کولرگازی مدیا، سرویس کولرگازی توشیبا و...)

شما می توانید با شماره تماس های ذکر شده از خدمات سرویس کولر گازی بهره مند شوید.


سرویس کولر گازی و اسپلیت شامل بحث هایی می شود که در ذیل کاملاً به آنها می پردازیم:

در سرویس کولرگازی باید موارد ذیل حتما انجام شود:

1- شتشوی پنل داخلی
2- شتشوی پنل خارجی
3- تست آمپر دستگاه
4- تست مقدار گاز
5- انجام شارژ گاز کولر گازی در صورت نیاز


شارژ گاز کولر گازی یکی از مواردی می باشد که در سرویس سالیانه بسیار اهمیت دارد. با شارژ گاز در مصرف برق صرفه جویی خواهید کرد و راندمان دستگاه خود را بالا خواهید برد.


۳ دلیل ایجاد بوی زننده در کولر گازی

۱-وجود قارچ و باکتری در مجرای داخلی

کولرگازی با تبدیل هوای گرم به هوای سرد، دمای محیط را در حالت ایده آل تنظیم می کند. این فرآیند منجر به تشکیل قطرات کوچک آب در داخل دستگاه می شود. باقی ماندن قطرات آب و رطوبت در داخل مجرا، ممکن است باعث ایجاد قارچ و باکتری در داخل مجرا شده و بوی نامطبوعی را ایجاد کند.


۲-موش مرده در کولر گازی

با روشن کردن کولر گازی بویی تند و نامطبوع به مشام می رسد، علت می تواند وجود لاشه حیوان در نزدیکی کولر گازی و اسپلیت باشد. حشرات، حیوانات و حتی پرندگان می توانند وارد پنل خارجی دستگاه شده و محبوس شوند. تجزیه لاشه حیوان مرده منجر به ایجاد بوی بسیار وحشتناکی در فضای داخلی می شود که ناقل انواع بیماری ها است.


۳-گرفتگی مجرای تخلیه آب

سیستم تخلیه در دستگاه اسپلیت و کولر گازی وظیفه انتقال قطرات آب به خارج از دستگاه را دارد. قطرات آب جمع شده توسط شیلنگ تخلیه به بیرون و مجرای فاضلاب هدایت می شود. چنانچه به هر دلیلی در سیستم تخلیه مشکل ایجاد شود، خروج آب از دستگاه دشوار می شود.



نظافت و شستشوی دستگاه در سرویس کولر گازی:

1.رعایت اصول بهداشتی

همه میدانیم که ویروس ها والودگی های بسیاری در هوا پراکنده اند و چون کولر های گازی هوای محیط را به داخل خود مکیده و بعد از کاهش دادن دما ان را دوباره به بیرون پرتاب میکنند پس به دلیل پیشگیری و جلو گیری از انتقال الودگی ضروری است که به صورت دوره ای دستگاه های کولر گازی خود را سرویس و نظافت کنیم.


2.بالا بردن عمر مفید دستگاه
 
همانطور که در بالا توضیح دادیم کولرهای گازی به دلیل تماس مستقیم با گرد وغبار میزان قابل توجهی از انرا جذب خود میکنند و این امر باعث میشود که منافذ ورودی دستگاه از حالت عادی خود خارج شده و دچار گرفتگی منافذ از گرد و غبار گردد پس موتور باید با توان بیشتری کار کند تا بتواند همرفت هوا را ایجاد کند که این امر باعث فشار مضاعف به موتور های کولر گازی میگردد وعمر مفید دستگاه شما را کاهش میدهند و حتی میتوانند منجر به سوختن کمپرسور یا بلور پنل داخلی شما شوند.


3.کاهش میزان مصرف برق

با توجه به این که ما هرچه بیشتر به سرویس کولر گازی خود و شستشو و نظافت ان اهمیت دهیم فشار کمتری به دستگاه امده و در نتیجه میزان مصرف برق دستگاه کاهش پیدا میکند.


4.بهره وری بیشتر

-در صورتی که سرویس کولرگازی خود را به صورت مداوم انجام دهید دستگاه شما همیشه تمیز بوده و خللی در کار دستگاه نیست و در نتیجه همیشه با بیشترین راندمان(پرتاب باد میزان سرمایش/گرمایش) به کار خود ادامه میدهد.
هزینه سرویس کولر گازی و اسپلیت را از هوم سرویز بخواهید


تاسیسات سرویس سامانه هوشمند درخواست خدمات می باشد. شما می توانید از طریق اپلیکیشن یا سایت هوم سرویز درخواست سرویس کولر گازی خود را هر جای تهران که هستید ثبت کنید.

تا نزدیکترین همیار متخصص به سرویس شما تخصیص داده شود. بعد از تخصیص ، همیار بلافاصله با شما تماس گرفته و جزییات دقیق تر سرویس را دریافت می کند و پس از آن در زمان مقرر جهت انجام سرویس در محل آدرس شما حضور می یابد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.