رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

سروکار داشتن با توالت گرفته می‌تواند ناامیدکننده و گاهی نیز خجالت آور باشد. اگر توان پرداخت دستمزد لوله بازکن را ندارید و قصد آوردن لوله بازکن برای رفع گرفتگی توالت را ندارید با ما همراه باشید. رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

سروکار داشتن با توالت گرفته می‌تواند ناامیدکننده و گاهی نیز خجالت آور باشد. اگر توان پرداخت دستمزد لوله بازکن را ندارید و قصد آوردن لوله بازکن برای رفع گرفتگی توالت را ندارید با ما همراه باشید.

ریختن مایع ظرفشویی به داخل کاسه توالت همراه با مقداری آب داغ ممکن است تمام کار لوله بازکن را برای شما انجام دهد و گرفتگی توالت را رفع کند. این روش در مدت زمان 15 می‌تواند رفع گرفتگی توالت شما را به اتمام برساند. بدون هزینه اضافی و به راحتی می‌توانید گرفتگی توالت را رفع کنید. رفع گرفتگی توالت در خانه!



استفاده از آب داغ و مایع تمیز کننده

یکی از دم دست ترین و در عین حال مفیدترین روشهایی که با آن می توانید گرفتگی چاه توالت را رفع کنید استفاده از آب داغ و مایع ظرفشویی یا دستشویی است.

اگر امکان بیرون آمدن از توالت را ندارید شیر آب گرم را کمی باز گذاشته تا آب حسابی داغ شود و یا کتری آب را پر کرده و روی اجاق گذاشته و هنگامی که آب به آستانه جوش رسید آن را بردارید و درون چاه توالت بریزید. (آب در آستانه جوش را می توانید از حباب هایی که در کف کتری پدیدار می شود تشخیص دهید).

حتما به این نکته توجه داشته باشید که آب را مستقیم درون چاه تولت بریزید و از ریختن آب داغ به روی سنگ توالت جدا خودداری کنید. چون سبب شکستن یا ترک خوردن کاسه توات شده و آن زمان یک هزینه اضافی برای تعویض کاسه توالت نیز روی دست شما می گذارد.



دلایل گرفتگی لوله های فاضلاب


یکی از شایع ترین علت ایجاد خرابی در لوله های فاضلاب و نشتی لوله فاضلاب ، ایجاد مشکل در گرفتگی چاه فاضلاب و گرفتگی لوله های ساختمان ،از جمله گرفتگی توالت فرنگی ، ایرانی ، حمام و توالت فرنگی ، مواد اضافی ، ریختن دستمال کاغذی و ریخته شدن باقیمانده غذا ها درون سینک ظرفشویی می باشد .

که حتما باید برای جلوگیری از وارد شدن این مواد درون لوله ها و چاه های فاضلاب و از ایجاد گرفتگی چاه فاضلاب نکاتی را رعایت کرد .و همینطور یکی از مهمترین عامل در گرفتگی لوله ها و گرفتگی چاه فاضلاب ریختن مواد غذایی روغنی و بسیار چرب به درون آن است که باید در حین ظرفشویی مراقب بود تا هرگونه مواد روغنی وارد سینک ظرفشویی و لوله های فاضلاب نشد چرا که این مواد روغنی پس از وارد شدن به چاه فاضلاب و عبور از لوله های فاضلاب به دیواره لوله ها چسبیده و همانجا می ماند و رسوب می کند



باز کردن گرفتگی توالت بدون نیاز به لوله کش

این می‎تواند کابوس هر مردی باشد! شما به توالت رفته اید و سیفون توالت را می کشید ولی به جای اینکه آب پایین برود، در کاسه اش بالا می آید! این می تواند هر شخصی را دستپاچه کند؟ در این شرایط آیا می‎دانید چه کاری انجام دهید؟

گاهی اوقات افرادی هستند که ترجیح می دهند برای حل این نوع مشکل به جای اینکه به لوله کش رو آورند خودشان کارها را انجام دهند، پس اگر از این دست افراد هستید با ما همراه باشید. تخلیه چاه در کمترین زمان تخصص ماست.



ترفندهای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی
  • استفاده از پمپ
  • استفاده از دستگاه تراکم هوا
  • استفاده از فنر لوله بازکنی
  • استفاده از فنر لوله بازکنی خانگی


اگر مشکلی در لوله هایشما وجود دارد و نمی دانید که کجای لوله آب منزل شما ترکیده است پیشنهاد می کنم که حتما مقاله تشخیص ترکیدگی لوله در تاسیسات سرویس را بخوانید.


روش‌های رفع گرفتگی توالت

در زیر روش‌های معمولی و مهم را با هم مرور خواهیم کرد. بعضی از روش‌ها را می‌توانید خودتان انجام دهید و بعضی دیگر را حتماً به کاردان بسپارید.

• تلمبه دستی یا همان فنر لوله‌بازکن خانگی
• ابزار دیلم
• مایع ظرف‌شویی
• دستگاه تراکم هوا
• پمپ




استفاده از مایع چاه بازکنی صنعتی

اگر با روش های بالا گرفتگی چاه توالت رفع نشد نوبت به استفاده از مایع چاه بازکنی فرا می رسد. معمولا در هر خانه ای یکی از این محلول های شیمیایی که به اسید چاه بازکنی هم معروف هستند پیدا می شود که اغلب در سرویس های بهداشتی و درون محفظه زیر دستشویی یا در آشپزخانه ها درزیر سینک ظرفشویی یافت می شوند.

استفاده از این محلول ها بسیار خطرناک است زیرا می تواند آسیبهای جدی را به پوست شما وارد کند و یا سیستم تنفسی شما را دچار اخلال کند. حتی این محلول ها نیز برای چشم های شما زیان آور است.

پس توصیه می کنم قبل از استفاده حتما از دستکش لاستیکی، ماسک تنفسی و عینک ایمنی استفاده کنید و نیز توضیحات ایمنی و موارد استفاده محلول را نیز در پشت آن بخوانید. استفاده بیش از حد از این محلول ها نیز می تواند موجب پوسیدگی لوله فاضلاب شما شود پس از استفاده مکرر و زیاد از حد خودداری کنید.



راز های مخفی لوله کش ها:

آب داغ و پاک کننده ظرفشویی (و به گفته ی بعضی ها پودر لباسشویی) اضافه کنید. قبل از شروع تلمبه زنی, چند لیوان آب داغ را به داخل کاسه توالت بریزید. بعد از اینکه آب داغ ریختید چند دقیقه ای منتظر باشید. به دنبال ریختن آرام آن, گرما شروع به باز کردن موادی که عامل گرفتگی هستند, می کند.

وقتی این کار با تلمبه زنی همراه شود, رفع گرفتگی بسیار راحت تر خواهد بود. گرمای حاصل از آب داغ گاهی وقت ها بدون تلمبه زنی گرفتگی را بر طرف می کند و بنابراین استفاده از آن ترفند خوبی برای زمان هایی است که شما در خانه دوست خود هستید و تمایل ندارید که به دنبال درخواست تلمبه دستی از خجالت هم سرخ شوید.




رفع گرفتگی توالت با دیلم

حالا دیگر معلوم شد که نمی‌شود با تلمبه دستی کار را به پایان رساند. از این به بعد نوبت ابزار دیلم می‌باشد. روش کار دیلم به شکل زیر می‌باشد. وسیله‌ای کابل مانند که از طریق سوراخ توالت و با حرکت مارپیچی کار می‌کند.

دیلم وسیله‌ای هست که یک دسته دارد و یک فنر, ابتدا فنر را در داخل لوله توالت قرار دهید و سپس سمت دسته را بچرخانید تا به محل گرفتگی برسید و فنر به گرفتگی بچسبد. اگر می‌توانید که موانع را بیرون بکشید حتماً این کار را انجام دهید اگر هم نه سعی کنید که چند بار با فشار آب و فنرزنی کار را تمام کنید.

بعد از دیلم می‌توانید یک بار هم از تلمبه دستی استفاده کنید و حتی کوچک‌ترین مواد اضافی را از لوله ها پاک کنید.

اما اگر این روش هم افاقه نکرد باید حتماً کار را به یک سرویس‌کار حرفه‌ای بسپارید. شماره‌ی ما را که دارید, پس زنگ بزنید و مشکل خود را به ما بگویید. یکسری سؤالات جزئی از شما پرسیده می‌شود بعد از آن خیلی سریع حتی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید تعمیرکاران ما درب منزل شما هستند.




استفاده از فنر لوله بازکن خانگی:

روش اول:

گیره جالباسی را باز کنید و سر آن را با یک تیکه پارچه بپوشانید. با استفاده از پارچه و مقداری چسب نواری می توانید گرفتگی توالت فرنگی را رفع کنید.


روش دوم:

با استفاده از یک سیم انتهای آن را به با پارچه پوشانده و درون لوله فاضلاب بفرستید و آن را در جهت های مختلف جداره لوله حرکت دهید.


روش سوم:

با استفاده از فلاش تانک.شیر آب را با فشار باز کنید و یا فلاش تانک بزنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.