تعمیر کولر آبی در تهران

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

تعمیر کولر آبی در تهران

تعمیر کولر آبی در تهران

یکی از نیازهای اصلی در فصول گرم تابستان خنک بودن داخل منزل و آسایش در کنار خانواده می باشد. اما اگر مشکلی در سیستم گرمایشی و سرمایشی رخ دهد و نتوانید آنر ا سرویس کنید...حتما مقاله را بخوانید.


تاریخچه کولر آبی :

قدیمی‌ترین نمونهٔ کولر آبی در جهان، که همان بادگیر است در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد. کارکرد بادگیرها به این ترتیب می‌باشد که هوای جاری بیرون از خانه را به داخل خود می‌کشد و با تشت‌های آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت می‌کند.


کولر آبی، کولری است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند. کولرهای آبی با فرایند سرمایش تبخیری کار می‌کنند. سرمایش تبخیری فرایندی است که در آن از پدیدهٔ تبخیر به عنوان یک جاذب گرمایی طبیعی استفاده می‌شود. در این فرایند گرمای محسوس هوا جذب شده و به عنوان گرمای نهان لازم برای تبخیر اب استفاده می‌شود. مقدار گرمای محسوس جذب شده به مقدار آبی که تبخیر می‌شود بستگی دارد.



سرویس و نگهداری کولر آبی چه در شروع استفاده و چه در پایان دوره استفاده بسیار حائز اهمیت است. چرا که قطعات داخلی کولر به طور مرتب در مواجه با رطوبت زیاد بوده و امکان پوسیدگی و زنگ زدگی وجود دارد و نیاز به تعمیر کولر آبی می باشد.



سرویس کولر

ابتدا کولر را خاموش و برق آن را قطع نمایید. دریچه های خروجی باد کولر در اتاق ها و سالن ها را باز کنید تا در شروع کار کولر به موتو فشار نیاید. سپس اقدام به سرویس کولر آبی نمایید.

دریچه های کولر را باز کنید. برای این کار درپوش را از محل های مخصوص گرفته و بشکل عمودی به طرف بالا بکشید تا قسمت انتهای کولر جدا شود سپس درپوش را به طرف خارج کشیده و آن را بیرون آورید.

در صورت کهنه بودن پوشال ها، آنها را تعویض نمایید و در غیر این صورت آنها را با آب بشویید. هر دوسال یکبار پوشال ها را تعویض نمایید. شکم پوشال ها را بگیرید تا آب روی تسمه و پمپ نپاشد.


دریچه اطمینان آب را باز کنید و تشتک پایین را بشویید. در صورتی که کف کولر رسوب دارد با مواد جرمگیر آن را تمیز کنید.

کفی و پایه های تشتک و محل نصب شناور را با سمباده تراشیده و ضد زنگ بزنید و سپس رنگ کنید تا عمر آن افزایش یابد.


سایت تاسیسات سرویس یکی از سایتهای ارائه دهنده خدمات تعمیر و سرویس کولر های آبی می باشد. می توانید با کلیک کردن



بخشی از خدمات عیب یابی و تعمیر کولر آبی شامل موارد زیر است:

  • کار نکردن الکترو موتور و پمپ آب با زدن کلید
  • خنک نبودن باد کولر آبی
  • واتر پمپ کار می کند اما موتور فن کار نمی کند
  • موتور فن کار نمی کند
  • صدای ناهنجار پمپ
  • از کار افتادن یکی از دورهای موتور فن
  • صدای زیاد کولر آبی
  • روشن و خاموش شدن خودکار موتور فن
  • سرریز شدن آب کولر
  • وجود قطرات ریز در جریان هوا
  • عیب یابی، دلایل و تعمیر کولر آبی
  • روشن نشدن کولر و پمپ آب
  • کار نکردن موتور کولر و وزیدن باد گرم
  • کم بودن کیفیت باد خنک
  • روشن نشدن موتور
  • کارکردن تنها در دور تند یا کند
  • صدا دادن کولر




نکات مهم برای تعمیر کولر آبی :

اگر سرویس فصلی و پایان فصل را بخوبی انجام دهید از کولر خود می توانید سالها استفاده کنید .

سرویس پایان فصل شامل : خالی کردن آب و خشک کردن کولر ، باز نمودن موتور و پمپ ، گریسکاری و روغن کاری نقاط گردنده و حساس و استفاده از روکش برزنتی ضد آب و… می باشد.



ساختمان موتور کولر آبی

این نوع موتورها از نوع قفسی (قفس سنجابی) با راه انداز خازنی یا مقاومتی دو دور می‌باشند، که در قدرتهای مختلف ۰٫۲۵ ، ۰٫۵ و ۰٫۷۵ اسب بخار و بالاتر نسبت به حجم هوادهی کولر انتخاب می‌شوند.

این نوع موتورها به دلیل نداشتن کلکتور (روتور سیم پیچی شده) با صدای بسیار کم ‌، حجم ، قیمت کمتر و عمر طولانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور کولر دارای دو دور حدود ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ دور در دقیقه است، که به نام دور کند و دور تند معروف است.

ساختمان این موتورها بر اساس سه مشخصه سیم پیچ که راه انداز دورکند و دورتند هستند، ساخته می‌شوند.


همچنین می توانید برای عیب یابی کولر آبی به صفحه ای که در اینجا به آن اشاره می کنم نیز سر بزنید و اطلاعات دیگری را نیز دریافت کنید. می توانید برای این مطلب به صفحه تعمیر کولر آبی در گرماسرد مراجعه کنید.


نکاتی که قبل از خرید کولرآبی باید به آن توجه کرد:

کولرهای آبی در ابعاد و مدلهای مختلفی وجود دارند که ابعاد آنها نشان دهنده هوادهی کولر در دور تند میباشند که در هنگام خرید باتوجه به میزان نیاز مصرفی ومتراژ فضای مورد استفاده، تعداد دریچه خروجی هوا باید آن را انتخاب کرد .


نوع خروجی هوای کولر که در کولرهای آبی متفاوت است که نوع خروجی آنها به 2مدل تقسیم میشود:

1- مدلهایی که خروجی هوای آن ازسقف کولر است

2- مدلهایی که خروجی هوای آن از قسمت از قسمت جانبی کولر است که باتوجه به محل قرارگیری کولر باید به انتخاب مدل آن توجه کنید .


برای مثال در صورتی که کولر آبی شما در محلی مانند بالکن قرارمیگیرد و به دلیل محدود بودن جا دستگاه باید به شیشه بصورت چسبیده قرار گیرد وهوا از این طریق وارد شود در این شرایط باید از کولرهایی استفاده کنید که خروجی هوای آنها در قسمت جانبی قرار دارد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.