تعمیر پمپ سیستم سرمایش آبی

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

تعمیر پمپ سیستم سرمایش آبی

تعمیر پمپ سیستم سرمایش کولر آبی

پمپ آب کولرآبی از آلرژی متعددی برخوردار‌است و یک کدام از قطعات الکترونیکی کولرهای آبی محسوب می‌ شود که به راحتی به عوارض متفاوت مثل کم شدن آب سیستم سرمایش , اتصالی , ضعیف و قادر شدن جریان برق و یا این که به جهت رنج آب استکان می نماید و می سوزد .

بین این مورد ها استکان کردن و یا این که گریپاژ کردن پمپ آب کولرآبی بیش تر از همگی مشاهده می شود و عمده‌ترین برهان آن نیز عدم روغن کاری پمپ آب کولرآبی است .

البته روغن کاری پمپ آب کولرآبی یه خرده حیران کننده است چون در وضعیت معمولی مشخص و معلوم نمیباشد کجای پمپ را بایستی روغن بزنید . در‌پی به تشریح این قضیه و طرز روغن کاری پمپ آب کولرآبی می پردازیم .


خدمت سیستم سرمایش کولر آبی چه مزایایی را به همراه می آورد؟

خدمت سیستم سرمایش کولر آبی جز یک کدام از کارهایی ضرورییست که بخش اعظم اشخاص قبلی از وصال فصل گرما انجام میدهند به دلیل آن که که‌این کار مزیت های متعددی را به همراه می‌آورد .

 من جمله مزایا خدمت و تعمیر سیستم سرمایش کولر آبی شرق تهران می شود به بالا رفتن عملکرد و بازده خنک کننده آبی‌رنگ , کاهش مخارج گزاف , ارتقاء اندازه سرمادهی خنک کننده , ارتقاء ارتفاع قدمت خنک کننده و … می شود .

پس در شرایطی که در هنگامی می باشید که بایستی کار خدمت و تعمیر خنک کننده آبی را انجام دهید پس دست به کار گردید .



طریق روغن کاری پمپ آب کولرآبی

پمپ آب کولرآبی عمدتا دو گونه حیاتی در بازار میباشد و اهم ساخت کنندگان کولرآبی از این دو جور پمپ آب برای کولرهای خویش استعمال می نمایند .

این دو جور پمپ آب عبارتند از :


پمپ آب سیستم سرمایش با موتور قطب چاکدار و استاتور تک بوبین
پمپ آب خنک کننده با موتور قطب چاکدار و استاتور دو بالشتکی

هرکدام از این پمپ‌ها بایستی در دوره‌های منظم روغن کاری شوند و قطعه‌ای که نیاز به روغن کاری دارااست بوشن‌های بلبرینگ دار و محور آن ها میباشند که نسبتاً فی مابین پمپ جا کم آب کرده‌اند .

بدین ترتیب برای روغن کاری پمپ آب کولرآبی بایستی بتوانید این پمپ‌ها را تماما گشوده و مجدد ببندید که به‌دنبال طریق این کار را با نیز مرور خوا‌هیم کرد .



طرز روغن کاری پمپ‌های با موتور قطب چاکدار و استاتور تک بوبین

برای این‌که پمپ آب سیستم سرمایش از اجزا الکترونیکی به حساب می آید و قرار است تماما گشوده شود بایستی در اولی مبادرت برق سیستم سرمایش را تماما جدا فرمائید . برای این کار خوبتر است از ترمینال فیوز برق سیستم سرمایش را انقطاع نمائید .
بعد بایستی پمپ آب را از بدنه سیستم سرمایش گشوده فرمایید که برای این مراد نیاز است پیچ‌های حافظ پمپ را از بدنه سیستم سرمایش گشوده فرمایید . بسته به چهارسو و یا این که دو سو بودن پیچ‌ها بایستی با پیچ گوشتی مطلوب این پیچ‌ها را گشوده نمائید تا پمپ آزاد شود .


آنگاه می بایست از ترمینال خنک کننده سیم‌های برق آن را انقطاع فرمایید . اعتنا داشته باشید که برای این که منحرف نشوید به طبع بوسیله ماژیک محل سیم‌ها را نشانه بزنید .

شیلنگ متصل به پمپ آب سیستم سرمایش با یک بست بدین پمپ سفت شده‌است . این بست را با آچار و یا این که پیچ گوشتی گشوده فرمائید و شیلنگ را خارج بکشید .

حال پمپ آب تماما آزاد شده‌است و فراهم گشودن هست . نخست سیم برق پمپ را توده نمایید و با سیم ببندید تا زخم نبیند . درضمن در لحاظ داشته باشید که کلیه فرایند مفتوح کردن پمپ را به اعتنا باز بینی فرمایید تا در موقع روی هم گذاشتن پمپ با نقص‌ مواجه نشوید .

می‌توانید از هر سطح با دوربین موبایل خویش عکسی بگیرید و یا این که قطعاتی که گشوده میکنید را به ترتیب از نزولی بچینید تا خطا نکنید .




حال برای مفتوح کردن پمپ به ترتیب پایین فعالیت میکنیم :

کلاهک پلاستیکی پمپ را با آچار بوکسی اختصاصی گشوده فرمایید
کلاهک را از روی موتور پمپ بردارید .



روش روغن کاری پمپ‌های کولرآبی با موتور قطب چاکدار و استاتور دو بالشتکی

این دسته پمپ‌ها شناخته‌تر شده میباشند و اکثر اوقات احتمالا این پمپ‌ها را چشم باشیم و یا این که در کولرهای خودمان با آن ها راز و کار داریم .

برای روغن کاری این پمپ‌ها نیز می بایست صحیح مطابق با مدل پیشین دست به مفتوح کردن کلیه قطعات پمپ آب سیستم سرمایش بزنیم . حسن این کار این است که ضمن این‌که به نیکی پمپ را روغن کاری میکنیم در صورت دیدن رسوب نیز آن‌ها را منزه میکنیم و هرگونه فساد احتمالی دیگر را نیز تشخیص می دهیم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.