بررسی Huawei P40 Pro

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بررسی Huawei P40 Pro

طبق معمول ، هواوی با معرفی پرچمداران سری P سری 2020 را آغاز کرد. این بار خانواده از سه عضو متشکل از P40 ، P40 Pro و P40 Pro + تشکیل شده بود. امسال اولین بار است که شاهد نسخه Pro Plus هستیم ، یک تلفن لوکس با بدنه سرامیکی و ویژگی هایی که نسبت به سایر خواهر و برادرها برتر است. 
طبق معمول ، هواوی با معرفی پرچمداران سری P سری 2020 را آغاز کرد. این بار خانواده از سه عضو متشکل از P40 ، P40 Pro و P40 Pro + تشکیل شده بود. امسال اولین بار است که شاهد نسخه Pro Plus هستیم ، یک تلفن لوکس با بدنه سرامیکی و ویژگی هایی که نسبت به سایر خواهر و برادرها برتر است.

اما از آنجا که این گوشی اندکی دیرتر از دو عضو دیگر به بازار عرضه شد و به همان تعداد دو گوشی دیگر نیست ، P40 Pro همچنان پرچمدار هواوی است. این تلفن اولین عضو از سری جدید تلفن های پر رده هواوی است که در بازار ایران نیز فاش شد.

بررسی Huawei P40 Pro

هواوی دارای 4 دوربین در پشت جلد و 2 دوربین در قسمت جلویی این دستگاه است. آخرین سخت افزار همراه با یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و سایر ویژگی های کاغذی ، P40 Pro را به یک پرچمدار ارزشمند تبدیل می کند. اما برای اینکه دریابیم این دستگاه در دنیای واقعی چه چیزی را برای گفتن دارد ، تصمیم گرفتیم با بررسی تخصصی خود این کار را انجام دهیم.

همانطور که در فیلم بدون جعبه هوآوی P40 Pro مشاهده می کنید ، هیچ چیز عجیب و غریب در بسته بندی وجود ندارد. در قسمت جانبی ، یک شارژر سریع 40W در داخل جعبه تعبیه شده است. علاوه بر این ، یک کابل شارژر و هدفون با درگاه USB-C در جعبه گنجانده شده است. در داخل جعبه P40 Pro یک قاب ژله قرار دارد.
طرح

همانطور که قبلاً نیز گفتیم هواوی همیشه به بخش دوربین گوشی های سری P توجه ویژه ای داشته است از این رو بیشتر تغییرات در طراحی P40 Pro نسبت به نسل قبلی در این زمینه بوده است. برخلاف سال گذشته ، هنگامی که P30 Pro در وسط بالای صفحه نمایش ظاهر شد ، امسال دوربین سلفی به سوراخ های صفحه در سمت چپ منتقل شد. البته دوربین سه‌بعدی TOF به کمک دوربین سلفی نیز ارائه شده است که ما در موعد مقرر آن را بررسی خواهیم کرد.

به استثنای دو دوربین سلفی که فضای نسبتاً زیادی را در پنل جلویی در کنار سنسور نور محیط به خود اختصاص می دهند ، جلوی گوشی کاملاً به صفحه نمایش دستگاه اختصاص داده شده است. این دو دوربین نسبتاً از هم فاصله دارند و اظهارنظرهای کاربران درباره اولین برخوردشان با این دوربین ها چندان رضایت بخش نبود. با این حال ، هنوز مشخص است که آیا عملکرد خوب این دوربین ها ارزش قربانی کردن را دارد یا خیر. لبه های اطراف صفحه نمایش طوری طراحی شده اند که ممکن است باریک باشند. این صفحه نمایش که 91.6 درصد فضای جلوی گوشی را اشغال می کند ، از چهار طرف دارای خمیدگی است. این انحنا با وجود زیبایی بسیار جذاب به گوشی ، کار با آن را کمی دشوار می کند. در اوایل کار با تلفن ، لمس ناخواسته لبه های صفحه نمایش برای شما کمی آزار دهنده خواهد بود ، اما با گذشت زمان ، شما به طراحی و ساختار گوشی عادت خواهید کرد.

در لبه سمت راست کلید های صدا و سیمای دستگاه قرار دارند و کلید پاور از لبه گوشی با طراحی قرمز متمایز است. در لبه بالای دستگاه یک میکروفون نویز کننده و یک فرستنده مادون قرمز وجود دارد. در لبه سمت چپ گوشی چاره‌ای غیر از خطوط آنتن در چهار لبه پخش نشده است. سرانجام ، در لبه پایین گوشی بلندگوی اصلی دستگاه ، درگاه USB-C ، میکروفون ارتباطی و شکاف سیم کارت ترکیبی قرار گرفته است. شکاف داخلی سیم کارت از معمول کوچکتر است و سیم کارت یا کارت حافظه در هر طرف قرار دارد. قاب اطراف گوشی که لبه های شیشه ای جلو و عقب را به هم وصل می کند ، آلومینیومی است و همانطور که مشاهده می کنید ، هیچ جک هدفون 3.5 میلی متری در هر دو طرف وجود ندارد.


همانطور که قبلاً نیز اشاره شد بدنه دوربین های اصلی در پشت گوشی نسبت به نسل قبلی تغییر کرده است. با وجود ثابت بودن تعداد دوربین ها نسبت به نسل قبلی ، یک محفظه مستطیل نسبتاً بزرگ در سمت چپ بالای پشتی وجود دارد که دوربین های دستگاه را در خود جای داده است. دوربین های اصلی ، فلاش LED ، سنسور مادون قرمز ، میکروفون و سنسور دما در این کابین قرار دارند. ارتفاع این قاب اندکی زیاد است و در صورت قرار گرفتن در یک سطح صاف می تواند باعث لرزیدن گوشی شود. اما جالب ترین نکته وزن دوربین ها بود که تعادل دستگاه را ناراحت کرده و بالای آن را سنگین تر از پایین قرار داد.

در قسمت پشتی ، به جز دوربین ها ، تنها لوگوی HUAWEI در قسمت انتهایی دستگاه حک شده است. بدنه P40 Pro از شیشه ساخته شده است و هواوی آن را در پنج رنگ نقره ای ، طلایی ، سفید ، آبی و سیاه در دسترس قرار داده است. نسخه ای که برای بررسی به ما داده شد ، رنگ نقره ای فراست این گوشی است که بدون اغراق یکی از زیباترین رنگ ها به حساب می آید. بر خلاف اکثر تلفن های امروزی ، این رنگ کسل کننده تر است و در شرایط مختلف نور از نقره ای سبک تر به خاکستری تیره تغییر می کند. رنگ کلاسیک با تمایل کمی به جذب اثر انگشت!

حمل P40 Pro این احساس را به شما می دهد که از یک کالای گران قیمت استفاده کنید. لبه های جلویی و جلویی خمیده دستگاه ارگونومی خوبی را ارائه می دهد. مواد مات کاور پشتی و زیبایی آن ، با وجود سادگی ، ابتکار عمل خلاق هواوی در بخش طراحی بود. البته اگر این سبک طراحی را نمی خواهید ، می توانید نسخه براق این گوشی را در سه رنگ دیگر خریداری کنید. با وجود فضای کافی برای دوربین های سلفی ، این گوشی دارای نشانگر اطلاع رسانی LED نیست. نبود این LED و جک هدفون 3.5 میلیمتری در کنار وزن نسبتاً زیاد دستگاه برخی از ایرادات گوشی پرچمدار هواوی در این رابطه است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.