نکات مهم لوله کشی آب در ساختمان

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نکات مهم لوله کشی آب در ساختمان

آب موردنیاز برای ساختمان از روش سیستم لوله کشی تامین می شود , از این رو لوله کشی یک کدام از کارها فراوان حساس در ساختمان سازی است که اجرای اصولی آن ارتفاع قدمت ساختمان را بالا برده و از خسارات هزینه بردار می کاهد . آب موردنیاز برای ساختمان از روش سیستم لوله کشی تامین می شود , از این رو لوله کشی یک کدام از کارها فراوان حساس در ساختمان سازی است که اجرای اصولی آن ارتفاع قدمت ساختمان را بالا برده و از خسارات هزینه بردار می کاهد . 

این سیستم , لوله های انتقال آب را کلاً ساختمان توزیع می نماید و آب مصرفی را برای مکان هایی مانند خزینه , دستشویی و آشپزخانه آماده می‌کند . افزون بر آن این سیستم برای دفع فاضلاب از ساختمان هم همت دارااست . برای لوله کشی آب و فاضلاب از لوله های متمایز استعمال می شود که هرمورد دارنده مزایا و معایب منحصر به فرد به خویش می‌باشند . 





اصول لوله کشی ساختمان 

هنگام قرار دادن لوله ها در زمین می بایست این نکته را مورد علاقه داشت که لوله کشی آب نباید مضاعف عمیق و یا این که فراوان سطحی باشد . قرار دادن لوله ها در عمق مضاعف منجر جراحت وصال به آنان در اثر فشار خاک می شود و تعمیر آنان‌را با نقص‌ مواجهه می نماید . 

همینطور در شرایطی‌که آن‌ها به شکل سطحی در یک چاله عادی تعبیه شوند نیاز به حفظ بالایی دارا هستند و احتمال دارد با عبور خودرو سنگین وزن از روی گودی , لوله ها نشست پیدا نمایند و زخم ببینند . 



لوله کشی فاضلاب بایستی دارنده گنجایش مطلوب باشد تا فارغ از گرفتگی و انباشتن فاضلاب آن‌ها‌را به فاضلاب شهری منتقل و از ساختمان به دور کند . عدم اعتنا به گنجایش لوله ها موجب انباشته شدن مواد جامد و رسوب در آن‌ها شده , در سود لوله ها مسدود میگردند و نیاز به تخلیه پیدا می نمایند . 

هنگام لوله کشی ساختمان می بایست بدین نکته توجه کرد که لوله ها در مکان های بدور از انجماد نصب شوند چون انجماد موجب شکاف تناول کردن آن‌ها و نشتی آب می‌گردد . افزون بر آن مکان قرارگیری لوله ها می بایست در مکانی باشد که بتوان به سادگی به آن ها دسترسی داشت و در صورت نیاز به تعمیر آن‌ها‌را آنالیز نمود . لوله های آب گرم و سرد اصولاً در مکانی نصب میگردند که از خوردگی , سایش , انجماد , انفجار و یا این که دست اندرکاران دیگر در امان باشند 

برای به کار گیری از آب منزه می بایست یکسری خروجی در ساختمان تعبیه شود تا بتوان در مواقع لزوم به آب موردنیاز دسترسی داشت . 

برای دسترسی به اندازه آب موردنیاز می بایست از یک پمپ در ساختمان مصرف شود . تامین آب اضطراری برای ساختمان های اداری و یا این که منازل مسکونی بایستی بر پایه ی فشار استاندارد باشد . 

هنگام نصب وسایل و امکانات گرمایشی بایستی بدین نکته توجه کرد که انبساط آب و جايگاه حرارت آن به لوله ها زخم وارد نکند . 

در زمستان بایستی از لوله های نصب شده حفظ نمود تا در گیر یخ زدگی و انقباض نشوند . 

در صورت به کار گیری از لوله های پلیمری می بایست از آنان در قبال فروغ و روشنایی خورشید حفظ شود تا مبتلا زخم نشوند . 

بر روی لوله های انتقال آب و فاضلاب نمی‌توان وزن مازاد اعمال نمود چون سبب ساز به جراحت دیدن آن‌ها می شود . 

در صورت لوله کشی در فضای گشوده بایستی از یک عایق مطلوب برای حفظ از لوله ها در قبال عامل ها متعدد مصرف شود . 



اشکال لوله و اتصالات 
اشکال لوله هایی که در لوله کشی فاضلاب آیتم به کارگیری قرار می‌گیرند , دربرگیرنده لوله های گالوانیزه , لوله های چدنی و لوله های پی او سی یا این که پلاستیکی هستند . لول های گالوانیزه به دو گونه لوله های گالوانیزه فولادی و لوله های فولادی گالوانیزه جدا سازی می شود . 


اتصالات لوله کشی 
اتصالات لوله گونه های متفاوتی داراست و استعمال از هر یک در موقعیت متفاوت , مختلف می‌باشد . به کارگیری از اتصالات , سبب سهولت در تعمیر لوله ها در هنگام ساخت اختلال , می شود . مثال ای از پرکاربردترین اشکال اتصالات لوله کشی ساختمان مشتمل بر اتصالات مغزی , درپوش لوله , مهره ماسوره , سه راهی اتصال , چهارراهی اتصال , گونه های بوشن , اتصالات زانویی و فلنچ و واشر می‌باشد . 


اصول اول در لوله کشی فاضلاب ساختمان 
رعایت اصول کلیدی در لوله کشی فاضلاب ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد . آن چه که در هنگام انجام این کار می بایست رعایت شود , اتصال لوله ها به طوری است که از رسوب گذاری درون آن پرهیز به کار آید . از سایر نکاتی که می بایست به آن اعتنا داشته باشید , آب بندی و هوابندی درست آن‌ها میباشد . چنانچه که آب بندی و هوا بندی آن به درستی شکل نگیرد , موجب انتقال بوی بد به درون ساختمان می شود . 


ارزش لوله کشی ساختمان 
با‌یقین یکی‌از دست اندرکاران کلیدی و تاثیرگذار بر ارزش اجرای لوله کشی ساختمان متراژ فضایی است که قصد انجام کار در آن را دارید . کالا لوله ای که بدین مراد موضوع به کارگیری قرار می دهید , هم بر بها اجرای کار تاثیرگذار می‌باشد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.