اهمیت شوفاژ برقی

در این وبلاگ می توانید اطلاعات آ»وزشی درباره تاسیسات ساختمانی مشاهده کنید.

این ساعت بسیار سریع و بیش از حد خشمگین است
ساعت مچی چیست؟
سری قابل توجه: Rolex Sky-Dweller Review
5 مارک گران قیمت ساعت
کوالکام سازگاری Wear 3.0 را تأیید می کند
بهترین کیف های کار مردانه
یکشنبه ۲۶ فروردین ۰۳

اهمیت شوفاژ برقی

هرچه بیشتر به روزهای سرد سال نزدیک می شویم , به کار گیری از سیستم های گرمایشی شدت و قوت بیشتری می‌گیرند .هرچه بیشتر به روزهای سرد سال نزدیک می شویم , به کار گیری از سیستم های گرمایشی شدت و قوت بیشتری می‌گیرند . یکی‌از این سیستم های گرمایشی شوفاژ یا این که رادیاتور برقی است که امروزه از آن برای گرم کردن محیط های متفاوتی به کارگیری می‌شود . شوفاژهای برقی بخشی از تاسیسات و امکانات گرمایشی می‌باشند که نسبت به شوفاژهای دیگر سیستم جدیدتر و توسعه یافته تری محسوب میشوند .


شوفاژ برقی چیست؟

شوفاژها یا این که رادیاتورهای برقی بخشی از سیستم های گرمایشی می باشند که ردپای آن‌ها در گونه های اماکن مسکونی , تجاری و اداری مشهود است . اسم گذاری این شوفاژها با اتکا به روش تامین انرژی آنان انجام یافته شده‌است و از‌آنجا که این شوفاژها جریان برق را مرجع تامین انرژی خویش قرار می دهند , به شوفاژهای برقی آوازه یافته اند .

شالوده کار شوفاژهای برقی را می توان با پایه کار رادیاتورهای عادی شبیه دانست ; با این تفاوت که در شوفاژهای برقی برخلاف شوفاژهای معمولی , از آب تحت عنوان محلول سیال به کارگیری نمیشود , بلکه در سیستم این شوفاژها , روغن را تحت عنوان سیال در لحاظ میگیرند .

شوفاژ برقی
درحال حاضر بد نمیباشد با بعضی از اجزای آفریننده شوفاژ برقی آشنا شویم :

شالوده ها : باعث عمود ایستادن دستگاه میشوند .
کلیدهای برق : برای وصل و انقطاع کردن جریان برق محل ورود درنظرگرفته شده گردیده اند .
پیکره دستگاه : قسمت خارجی شوفاژ پیکره یا این که بدنه است و در آن قسمت هایی مثل مخزن و قاب ( کادر ) و مبنا ها به چشم میخورد .
المنت : حرارت ضروری برای گرم کردن سیال بوسیله المنت های لوله ای صورت تامین می شود .
ترموستات : مدیریت اندازه حرارت دور و بر را به عهده دارااست .
کابل رابط : منجر اتصال رادیاتور به جریان الکتریکی می شود‌ .
سیال : تبادل گرما را قابلیت و امکان پذیر می نماید ; به کارگیری از روغن به جای آب در شوفاژ برقی از تماس گرفتن و منفجر شدن دستگاه در سود تبخیر شدن آب ممانعت می نماید .


روش کارکرد شوفاژهای برقی به چه شکل است؟

در صورتیکه بخواهیم در مورد طرز کار رادیاتورهای برقی توضیحاتی را ارائه نماییم , می بایست بگوییم که بعداز متصل کردن شوفاژ برقی به جریان برق و اطمینان از روان شدن جریان الکتریکی در سیستم , اضطراری است آن اندازه از گرمایی را که برای حرارت بخشیدن به محیط نیاز داریم , به واسطه ترموستات جانور در دستگاه تهیه نماییم و آنگاه سیستم را پر‌نور کرده تا عمل خویش را استارت نماید .

بعداز پر‌نور شدن دستگاه , انرژی برق و جریان الکتریکی , به گرم کردن المنت جانور در دستگاه می‌پردازد و هنگامی این المنت به قدر کافی گرم شده , سبب گرم شدن روغن باطن پره ها و نتیجا گرم شدن رادیاتور شوفاژ برقی می شود .

زمانی که روغن تا مقدار مشخص گرم شد , باطن لوله های عمودی نخ نما , باریک و شیار نظیر شوفاژ , بالا میرود . با تکان و انتقال روغن گرم درین مسیرها , گرمای آن به واسطه پیکره رادیاتور به فضای پیرامون آن انتقال میابد و روغن , گرمای خویش را بدین روش از دست داده و گرم می شود .

روغن سرد شده مجدد به جهت المنت گشوده می‌گردد , از آن گرما می‌گیرد و چرخه گذشته را تکرار می نماید تا وقتی که دمای محیط به مقدار تهیه شده در ترموستات رسد . زمانی محفظه به همان میزان گرم شد , مدار تغذیه المنت توسط ترموستات غیر فعال ( انقطاع ) شده و از مرتبه گرمای محفظه کاسته می شود و زمانی که ترموستات از کاهش دما باخبر می شود , چرخه ذکرشده مجدد به جریان می افتد‌ تا دمای محیط به درجه تعیین شده رسد .


مزایای به کار گیری از شوفاژ برقی

هزینه نخستین و دوره خرید زیاد ناچیز است .
نصب و کار کردن با شوفاژ برقی راحت است .
روغنی که در پروسه کارکرد شوفاژ برقی گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد , در چرخه سیستم پایان نمیگیرد ; لذا نیازی به بده بستان ندارد .
بعد ها و میزان شوفاژهای برقی مطلوب بوده و از تنوع متعددی برخوردار می باشند و می شود به تناسب فضای منزل از آنان بهره مند شد .
حفظ و حمل از شوفاژ برقی سهل و آسان است و روش خدمت و تعمیر کردن آن نیز به راحتی میسر می شود ضمن آنکه هزینه متعددی ندارد .
شوفاژهای برقی را می توان مطلوب ترین دستگاه های گرمایشی برای کاهش آلودگی محفظه دانست .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.